OSS - Ofte Stillede Spørgsmål

Hvornår på året kan man starte til karate?

I Vordingborg Karateklub optages der medlemmer i Februar og September. Disse to måneder er gratis måneder, hvor nye karatekaer kan prøve sporten og se om det er noget for en.

Det er muligt at starte "uden for sæson", det kræver at man kontakter instruktøren for holdet, for at høre om det er muligt at starte op/være med. Se under "Træningen" for at se hvornår de forskellige hold træner.
Man vil dog gå glib af "gratis måned" ved en eventuel sen tilmelding. Det vil dog i de fleste tilfælde være muligt, at deltage en enkel eller to gange på holdet gratis.

Hvis det er meget tæt på graduering (juni/december), vil det være svært for en eventuel nybegynder at være med, da der trænes graduerings pensum i perioden op til gradueringen.

Hvor gammel skal man være?

Man kan starte til karate i Vordingborg Karate Klub allerede ved 7 års alderen.

Skal man være i topform for at starte?

Der er ingen krav til fysisk form, når du starter på begynderholdet. Vi starter på et niveau, hvor alle kan være med!

Er det ikke farligt at træne karate?

Det er ikke mere farligt at træne karate end f.eks. at spille fodbold. I Okinawa Goju-Ryu karate er der ikke fuld kontakt, og man må kun markere sine teknikker. Vi gør meget ud af at undgå skader.

Skal jeg aftale tid i forvejen til min prøvetime?

Det behøver du ikke. Vores begynderhold er helt åbne for tilmeldinger i hele februar og september, hvor det forøvrigt er gratis at træne med, så kom forbi og se, eller endnu bedre kom og vær med. Se under "Træningen" for at se hvornår nyegynderholdene træner.

Hvad skal jeg medbringe til prøvetimen?

Du skal have noget løstsiddende tøj på - f.eks. en t-shirt og et par joggingbukser. Du kan også medbringe et håndklæde, hvis du vil i bad efter træningen.

Hvad koster det at gå til karate?

I forhold til mange andre sportsgrene er det billigt at gå til karate. Se under ”Træningen - Priser” for at se kontingentsatserne.

Hvordan melder man sig?

Og er det nemt at melde sig ud igen?

"Der er en lille hjælpe side, hvor det forklares. Den hedder "Hjælp til ind-/udmeldelse"
Det skal dog siges, at der ikke afregnes kontingent tilbage, for den resterende tid.